Informace o soukromí

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Lidé ve Swiss Life

Když se zeptáte našich kolegů, co je na práci s klienty nejvíc těší, většina z nich odpoví, že skvělá setkání se zajímavými lidmi. Mezi našimi klienty jsou skutečně silné osobnosti s výjimečnými životními i profesními osudy a najdou se mezi nimi i velmi známé tváře.

loading

Igor Duda

Komplexní pohled je nezbytný pro správné nastavení finanční strategie.

Jak jste se před lety seznámil se Swiss Life?

Se společností Swiss Life jsem se seznámil před deseti lety, když jsem se stal jejím klientem. Uvědomil jsem si totiž, že se musím svěřit do rukou odborníků a vnést více systematiky do práce se svými financemi. Celou svoji pracovní kariéru jsem se sice věnoval financím, číslům a statistikám, ale výhradně firemním, a to je – jak jsem posléze zjistil – něco zcela jiného než péče o finance osobní. Čím dál více jsem měl chuť detailně porozumět oboru správy privátních financí a zákonitostem, které se s tímto oborem pojí, a tak jsem po dvou letech naskočil do role finančního poradce. Také jsem cítil, že tento obor nemá v Česku velkou historii a představuje tak velký potenciál pro budoucí pracovní kariéru. 

Byla to tedy pozitivní zkušenost, která vás přivedla k práci pro Swiss Life?

Přesně tak. Pro Swiss Life jsem se rozhodl i proto, že jsem ostatní firmy na trhu nevnímal jako firmy poradenské, ale vždy v první řadě spíše zprostředkovatelské. U Swiss Life jsem již jako klient oceňoval důslednost při sestavování řešení, disciplínu a dlouhodobost při následné správě, zázemí silné firmy pro případné turbulentní období a znalé a loajální poradce, kteří vždy vědí, co a jak dělat. Sám si dnes jako poradce plně uvědomuji, že svojí prací a doporučeními mohu významně ovlivnit životy našich klientů, a to na mnoho let. A proto jsem rád, že se mohu spolehnout na firmu, která má zázemí, historii a kvalitní analytické oddělení, které ví, co klientům doporučuje. U jiných firem si tím nejsem zcela jist. 

Máte pravdu, kvalita poradců na trhu je velmi různá a rozeznat ji není pro klienta vůbec snadné…

Poznat poradce je asi tak obtížné, jako na první pohled rozeznat originální obraz od jeho kopie. Na první pohled vypadají stejně, ale teprve po čase se ukáže, kdo je originál a kdo levná kopie. Každý poradce by si tedy měl vyčlenit pár minut u klienta, aby mu vysvětlil, kdo je Swiss Life, jaké má zázemí a jak se bude v následujících letech starat o jeho finance. A je samozřejmostí, že následně naprosto dodrží to, co klientovi slíbil. Každý z nás je tváří naší firmy a může pomoci budovat její vysokou image, ale také ji svým jednáním poškodit. 

Jakým způsobem přesvědčujete potenciální klienty, že Swiss Life je pro ně tou správnou volbou?

Velmi rád si s klienty povídám o naší firmě a její historii, o typech našich klientů a jejich očekávání, o zážitcích mých kolegů v Česku i v zahraničí. Byl bych velmi rád, aby si klient po společné schůzce mohl říci, že setkání se mnou pro něj byl příjemný zážitek, který mu přinesl řadu zajímavých a nových informací, a aby se proto mohl těšit na příští setkání. Myslím si ale, že naše budoucnost není a nemůže být o jednotlivých poradcích, to je věc velmi pomíjivá. Klient musí především vědět, že každý poradce, který pracuje pro naši firmu, je výborný, protože jiní lidé zde ani nejsou. 

Dnes působíte na pozici týmového manažera. Kolik máte pod sebou lidí?

Můj tým patří v Čechách k těm největším – tvoří jej 21 sehraných poradců. Společně spravujeme na šest tisíc klientů a přibližně miliardu privátních korun. Post manažera je vlastně takový dvojboj. Filozofie naší firmy říká, že i manažeři musejí být aktivními poradci.  Takže kromě toho, že vedu své lidi, mám ve svém portfoliu přibližně 400 klientů. Je to časově náročné, ale dá se to zvládnout. Jako tým jsme úspěšní, ale neusínáme na vavřínech, každý jednotlivec má své rezervy, na kterých pracujeme. 

Jaké jsou nyní vaše kariérní cíle v rámci Swiss Life?

Swiss Life není typicky kariérní firmou jako některé velké firmy, které v Česku působí – např. Škoda Auto nebo ČEZ. Je to ale firma, kde si každý pracovitý člověk může splnit své sny, které by jinde snem jen zůstaly. Co na firmě velmi oceňuji, je smluvně daný kariérní řád, který vylučuje jakoukoliv formu závisti a nezdravé rivality. Každý z nás poradců a manažerů ví, jaký musí mít pracovní výkon, aby postoupil v hierarchii firmy výše. A tím se může pochlubit velmi málo firem na trhu. 

Odešel jste z pozice obchodního ředitele a ve Swiss Life začínal takříkajíc „od píky“. Neláká vás po těch letech zase podobná výzva? 

Když nad tím tak přemýšlím, tak výzvy, se kterými se dnes vyrovnává Swiss Life, ať už to jsou legislativní změny, změny technologií či pokyny ze Švýcarska, považuji vlastně i za výzvy vlastní. V tomto ohledu jsou obzvláště poslední tři roky velmi turbulentním obdobím, takže zatím nemám pocit, že bych se nudil.

Klienti bývají často překvapení, co všechno jim můžeme nabídnout.

Igor pracuje jako týmový manažer v poradenském centru Praha a ve Swiss Life Select působí od roku 2008. Před příchodem do společnosti působil jako obchodní ředitel firmy ThyssenKrupp Services.

Zdeněk Stránecký

Změna práce mi pomohla růst.

Do Swiss Life Select přišel po dlouhých sedmnácti letech ve stavební spořitelně. „Jsem ambiciózní člověk, mám rád chuť vítězství a potřebuji v životě kariérně růst. I proto se mi zalíbila myšlenka být téměř u zrodu nového typu poradenských služeb, které Swiss Life do České republiky přináší a které se slučují i s mojí představou péče o zákazníky,“ vysvětluje Zdeněk Stránecký, týmový manažer Swiss Life Select.

Sedmnáct let v jedné společnosti je opravdu dlouhá doba. Proč jste odešel?

O změně jsem přemýšlel několik let, ale až přede dvěma lety jsem na ní začal intenzivně pracovat a porozhlížet se na trhu. Sedmnáct let v oblasti financí mi přineslo mnoho zkušeností, nicméně tam to byl trošku jiný, uzavřenější svět. Dlouhá léta šlo pouze o prodej produktu s politickou podporou (pozn: produkt stavební spoření se státní podporou), což bylo v podstatě velmi snadné. Stavební spoření se prodávalo jako na běžícím pásu. Bohužel právě to mělo vliv i na obchodní zástupce, kteří nebyli nuceni na sobě pracovat a zdokonalovat se v obchodní a odborné činnosti. Měl jsem tak trochu pocit, že stojím na místě, a to mě neuspokojovalo. Potřebuji neustále nové výzvy a příležitosti k sebezdokonalování. Asi proto jsem se rozhodl opustit jistotu a začít v něčem novém. 

Jaké byly vaše začátky ve Swiss Life?

Nelitoval jsem, protože jsem si změnu dlouhá léta přál a vnitřně se na ni připravoval. Žádný začátek není jednoduchý a vždy s sebou nese dost nových věcí, které se člověk musí naučit, pochopit, vstřebat. Obchod je však stále jen jeden a také řízen lidí má stejná pravidla, ať pracujete kdekoliv. Jako výraznou změnu však oceňuji proces uzavírání obchodu ve Swiss Life Select a také kvalitní analytické zázemí, bez kterého bych si již neuměl tuto práci představit. 

Zmiňujete řízení lidí, kolik jich pod sebou vlastně máte? Jaký jste šéf ?

V mém týmu jsou čtyři privátní poradci. A jaký jsem šéf? Řekl bych, že umím lidem naslouchat, motivovat je, a když je potřeba, umím jim ukázat směr, kterým je potřeba se dát, aby splnili požadavky na ně kladené a zároveň i vlastní sny. Nebojím se lidem předávat své životní zkušenosti a vést je k samostatnosti tak, aby rostlo i jejich sebevědomí. Velký důraz kladu na týmovou práci, protože jen silný tým dokáže zdolat všechny překážky. 

Jaké to vlastně je, přejít od stavebního spoření k privátnímu finančnímu poradenství? V čem se to pro vás nejvíc liší?

Zásadním rozdílem je přechod z prodeje produktů stavebního spoření do výjimečné možnosti nabídnout a poskytovat dlouhodobě službu, která klientovi nabízí sofistikovaný servis s cílem naplnit v čase jeho přání a sny a pomoci mu v růstu jeho osobního majetku. Je to něco, co dnes na trhu v ČR chybí. Pro mne je to mnohem náročnější na přípravu jednání a návrh a realizaci řešení pro klienta. 

V čem jsou odlišní klienti, které potkáváte dnes, oproti těm ve stavební spořitelně?

Ve stavební spořitelně jsou – co do investic finančních prostředků – konzervativní klienti. Věkově převažuje starší klientela, která tento druh spoření využívá více než dvacet let. V posledních letech mladší věkové kategorie často odcházely a nová stavební spoření nezakládaly. Teď pracuji spíše s klientelou mladších ročníků, kteří mají vyšší příjmy. Důvodem je značka Swiss Life, která u klientů vzbuzuje jistotu, serióznost a pocit vysoké profesionality. 

Doporučil byste svým dřívějším kolegům, aby se vydali po vašich stopách?

Po pěti měsících práce pro Swiss Life bych všem doporučil především nebát se v životě dělat změny. Jen tak může člověk růst, rozvíjet se a získávat větší sebevědomí. Změnu bych doporučil všem, kteří již delší dobu zažívají pocit prázdna, necítí radost z odveden práce a vydělané peníze jim nepřinášejí pocit úspěchu. Pak je ta správná chvíle vzít život do vlastních rukou. 

Vaše cíle opravdu nejsou skromné. Zbývá vám vůbec volný čas? Jak relaxujete?

Mým největším koníčkem je rodina. Mám patnáctiletého syna Michala, tříletou Adélku, roční Verunku a nesmím zapomenout také na báječnou manželku. Brali jsme se v květnu 2014, takže letošní rok je pro mne rokem velkých změn. 

Čeho byste chtěl ve svém životě dosáhnout?

Především harmonického souladu mezi prací a rodinou a stálé radosti z toho, co dělám. Chtěl bych, aby má manželka i děti byly pyšné na to, co jsem dokázal.

original

Lucie Vernarová

Swiss Life je životní styl. A já se v něm cítím skvěle.

Z poradenského centra v Hradci Králové na člověka dýchne pohoda a neformálnost, a to především díky lidem, kteří tu působí. „Mým cílem je poradenské centrum plné spokojených kolegů, kvalitního zázemí a zajímavých klientů, kde budou vztahy založeny na důvěře a loajalitě,“ přibližuje svoji vizi vedoucí Lucie Vernarová, energická pohledná dáma, která si na nic nehraje a svůj tým deseti poradců stmeluje v práci i mimo ni.

original
original

Petr Marel

original

Proč jste si vybral finanční poradenství?

Baví mě ekonomika, finance a obchod, a proto jsem tento obor i vystudoval. Před Swiss Life jsem šestnáct let působil v oblasti finančního leasingu a spotřebitelských úvěrů a chtěl jsem postupně rozšířit své zkušenosti o další segmenty finančního trhu. Těší mě poznávat příběhy svých klientů, zvyšovat jejich finanční gramotnost a poskytnout jim skutečně profesionální služby finančního poradenství. Dává mi to smysl a vidím v tom perspektivy svého dalšího vývoje.

Kateřina Kolínská

original

Do Swiss Life jste v únoru přišla po mateřské dovolené a zatím jste zde nejnovějším členem týmu. Už jste si zvykla?

Řekla bych, že ano. Základní zapracování trvá přibližně půl roku, což mám nyní za sebou, nicméně v tomto oboru, který se mění ze dne na den, se člověk učit nepřestává vlastně nikdy. Navíc jsem věděla, do čeho jdu – naše rodina byla klientem, a tak to pro mě byla poměrně jasná volba. Líbilo se mi, co nám Swiss Life nabízí a jaké hodnoty vyznává.

Lukáš Jizba

original

V předchozí kariéře jste byl úspěšný, proč jste se rozhodl pro změnu?

Působil jsem ve finančním sektoru, kde jsem řídil oblast vzdělávání, ještě předtím jsem pracoval v telekomunikacích. Korporát stejně jako nekvalitní poradenství má tu nectnost, že se řešení pro klienta často ztrácí ve složité interní politice. A to mě přestalo bavit. Začal jsem se poohlížet po alternativách a Swiss Life byla a je špičkou ve svém oboru, takže se pro mě stala jasnou volbou. Chodím a u kávy si povídám s lidmi, takže pro mě je to vlastně práce snů. Můžu se soustředit na klienta, což mám i v povaze.

Další kolegové, se kterými se můžete seznámit

loading
×